Hallac-ı Mansur / Wolfgang Günter Lerch

 

''Bunu söyledim ve bugün de söylüyorum : ENEL HAK ! Ben yaratıcı gerçeğim.Gerçeğin tanrısallığı benim insanlığımda öyle açık bir şekilde zuhur ediyor ki ki , insanlığın buna sevinmesi lazım.''



Hallac böyle tasvir etmiş içindeki Tanrı sevgisini.Ona göre kişi Tanrı'yı kendi içinde aramalıdır.Tanrı değil midir insanlara kendi nefesinden üflemiş, belki de bundan ötürü Hallac ENELHAK demiştir. Ruhunda Tanrı'dan bir parça olduğu için. Karşımızda tarihin sayfalarından bildiğiniz meşhur Hallac-ı Mansur var ; zamanında Allah'a şirk koştuğu gerekçesi ile derisi yüzülen müslüman . Hallac tarihte ilk sosyalist müsluman olarak bilinir. O vakitte de zenginler ve fakirler diye toplum ikiye ayrılmaktadır.Bir kısım halife yanlısı olanların düzeni yerinde iken halk sefalet ve açlık içinde yaşamaktadır. Bu adaletsizliği dile getiren Hallac haliyle bir takım insanların  gözüne  batmıştır .Aynı Allah'a tapan insanlar baktılar ki çevrelerindeki inanlar Hallac adındaki adamın etrafında toplanmaya başladılar , haksızlığın  hukuksuzluğun farkına varma başladılar ve  birden rahatsız olup ne yapıp ne edip bunu itibarsızlaştıralım, cahilleri üstüne salalım derken ,planları tutar ve bir anda kin ve nefret odağı haline getirilir Hallac .Görünürdeki suçu da Enel Hak söylemine bağlayıp kıskıvrak köşeye sıkıştırmışlardır. Çarmıha gerilip ellerine çivi çakılırken bile kahkahalar atarak gülüyordu yanaklarından yaşlar süzülürken Hallac .

 Kitap gayri ihtiyari elime geçti ve dikkatimi çektiği için okudum. Ben beğendim umarım siz de beğenirsiniz.

İnancın ve Direncin , ''Dar'' ' da Hallac-ı Mansur...


''Sen Hallac lakabıyla tanınan Hüseyin İbni Mansur musun ?

''Evet , ben oyum.''


"Hiçbir yara bize kalbimiz kadar acı vermez.Hiçbir ilaç bizi kalbimiz kadar çabuk iyileştirmeler."(s.150)


"Eski bir deyişte herşeyin fazlasının zarar olduğu belirtilmektedir,hatta iyiliğin fazlasının bile."(s.162)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1984 / GEORGE ORWELL

Agrı Dagı Efsanesi /Yaşar Kemal

Benim küçük dünyam